söndag 16 januari 2011

Reflektioner efter första veckan



Det går bra! Fast idag har jag tänkt att jag gärna vill ha ett nytt träningslinne och jag snubblade också över ett par jättefina örhängen som jag inte köpte. Och jag är faktiskt lika glad för det. Lite fult innan exeperimentet passade jag på att köpa upp mig på sådant som jag skulle behöva och på det sättet har jag fortfarande några nya oanvända darlings i garderoben som bara väntar på att ge mig självförtroendekickar. Veckan har varit ganska kall - att cykla i ymnigt snöfall till jobbet och se ut som Carrie Bradshaw när man kommer fram låter sig inte göras, så ambitionen har inte varit på topp. Och det har också känts helt ok! Hur som helst har jag varje dag tänkt på det jag tagit på mig och verkligen försökt uppskatta det för vad det är (inga paralleller till mitt liv i övrigt) och det har gått över förväntan. Jag skulle kunna tala mig lyrisk om min Jackpot blus (Jackpot som dessutom tillverkar både ekologiska och rättvisemärkta kläder) och min Lindextröja som trots att den luddar som en hel alpacka på något sätt symboliserar att jag gillar djur och att jag längtar till Afrika som jag alltid gör. Även om det inte är uppenbart för andra säger det lite om mig. Fredagen bjöd på danskväll. Lite slitigt dagen efter, kan inte påstå att det händer ofta (tror det var två år sedan sist). Men det var roligt, nästan bäst att jag fick visa leg fast det var ett 20-ställe! Och ett tillfälle att använda min underbara Portobello-tunika. Vilken får mig att längta till London. Dit jag får komma om jag sköter mig, en vecka klar och ett antal kvar att kämpa ned men motivationen är på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar