onsdag 26 januari 2011

Redan problem?


I morse hade jag inte varit ambitiös nog och lagt fram kläder något som jag brukar göra för att spara tid och inte hamna i jag-kan-inte-välja-och-inga-kläder-passar-fällan. Så det fick bli lite improviserat vilket resulterade i att jag insåg att jag redan har "använt upp" de flesta av mina blusar som passar till mina olika jeans. Och det har inte ens gått tre veckor och ska jag nu ha blus har jag bara en kvar som inte kommer att bli "återanvänd". (Och vad skulle nu vara problemet med det?)

Tanken var ju lite att jag skulle klara mig på alla kläder jag har och se hur långt det räckte utan att det kändes tråkigt. Och nu känns det lite jobbigt och inse att jag kanske "behöver" fler blusar men inte får skaffa några. Anledningen är ju lite att det är praktiskt med långbyxor när det är kallt. Annars kan jag mixa upp dem med klänningar. Vilket jag gjorde igår när vi hade mässa och jag hade min underbara FCUK-tunika från London (som merparten av min garderob?) som jag nu har haft och använt flitigt i två och ett halvt år och fortfarande älskar! Så ett steg i rätt riktning.

Jag har börjat skriva inläggsidéer i en bok och tar gärna emot förslag på frågor eller vinklingar. Jag märker att det här upptar mer och mer av min tankekraft och att idéerna hopar sig. Så det är bäst att skriva ned så man inte glömmer! Ska ockå lägga upp lite länkar till användbara sidor om man är intresserad av den här typen av dilemman, samt göra litre bättre reklam, främst på facebook. Tips om hur detta kan gå till mottages också tacksamt!

Jag märker redan nu att mitt sätt att tänka har fått spillovereffekt även på andra områden i mitt liv. En ny platt-TVs vara eller icke-vara har lett till viss diskussion. Som tur är har ju vissa frågor en viss betänketid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar