måndag 31 januari 2011

Power Monday



En skön måndag, som vanligt när man är hemma och umgås med en för tillfället mycket nöjd dotter. Har avslutat dagen med att power-yoga och sitter nu och sippar på min power-smoothie innehållande kallt rött te (naturell), jordgubbar från frysen som jag plockade i somras, frusen mango, en apelsin, riven färsk ingefära och en mycket liten klick honung. Måste nog upplevas för att förstå hur gott det är, klart i caféklass!

Har spenderat del av dagen med att storhandla på Gräny Centrum utan att gå in i en enda klädaffär. Tyckte faktiskt att handligen på så sätt inte var lika rolig som vanligt, men den gick klart fortare och blev också aningen billigare. Så jag står lika fast vid min utmaning som Konrads kalasklister fäster på Pippis skor. Imorgon blir det premiärdag för ett par nygamla shorts tillverkade av ett par avlagda byxor som sytts om av ett riktigt proffs. Ska bli kul att känna hur det känns, tror att jag ska slå till på lite cashmere till. Vi får se vad det blir...

För att visa att jag menar yttersta allvar med mitt bättre liv har jag i god ordning, i och med att första månaden är slut, bidragit med 500kr till bröstcancerfonden. Och det kändes faktiskt helt toppen! Pengarna lär behövas tusenfalt mycket mer där än i min garderob!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar